Világos-hegy, Tót-hegyes

2011.11.20. 18:40

Ma délelőtt egy rövid túrát tettünk a Mátra déli oldalán. A Gyöngyöstarjántól északra található Borhy-kastélytól, széles vörös úton kezdtük meg utunkat. Utóbbi az egykori vulkáni tevékenységnek köszönhető, az itteni lávakőzetek színe változatos, általában szürke, de előfordul a vörös mellett a zöld szín is.

Fél óra elteltével kanyargós utunk keresztezte a Világos-hegyre (más néven Kopasz-hegy) vezető zöld háromszög jelzést, így azon kezdtük meg a csúcs megmászását, ami egyre meredekebbé, végül igencsak combossá vált. Odafent sajnos a felhős idő miatt nem volt részünk, az egyébként fantasztikus kilátásból.

Következő állomás a Tót-hegyes volt, sajnos itt is elmaradt a panoráma. Visszafelé kicsit módosítottunk az útvonalon, a Kopasz-hegyet már nem másztuk meg újra. Felfedeztünk egy kopott kék T jelzést, ami talán zarándokút lehet, de a térkép nem jelöli. Ezen indultunk el lefelé, később elveszítettük, de a kastélynál újra előbukkant.

Táv: 13,1 km

Szintemelkedés: 640 m

Képek a túráról:

20111120_Matra

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.